Podijeli objavu

Naša priča o nominiranima započinje s „I Glow“ Željke Veverec, odnosno Je Veux, čiji su dnevnički zapisi dugo vremena proveli u ladici da bi se konačno materijalizirali u dojmljiv solo album. Željkin emotivni „sjaj“ obasjao je ne baš vedru 2020., a plesni elektro ritmovi natjerali su čak i najtvrdoglavije glazbene kritičare na pocupkivanje. Njen glazbeno-životni partner, Toni Starešinić, zaslužan je za zvuk albuma, samo nekoliko stotina metara od njihovog studija, rođen je još jedan album koji je obilježio 2020…

Riječ je o „Breeding Black Sheep“ Marka Mrakovčića kojeg smo dosad poznavali kao producenta brojnih domaćih indie glazbenika, a sada se našao s druge strane pulta. Skroman i samozatajan, Mrakovčić se svojim solo prvijencem pokazao kao talentirani autor i vanserijski instrumentalist. Da u postolara ipak nisu najgore cipele dokazuje i vrhunska produkcija albuma, ali i poziv kojeg je Mark jednog dana primio od autora TBF-a, Saše Antića.

Naime, neke od pjesama koje je Saša ponudio matičnom bendu jednostavno se nisu uklapale, no on je bio nestrpljiv predstaviti ih javnosti. Tu upoznajemo Antićev alter ego, Alejuandra Buendiju, koji je za producenta, uz Hrvoja Prskala (Bang Bang) odabrao upravo Mrakovčića. Rezultat njihove suradnje je „Škrinja“, album nastao „bez tenzija i pretenzija“, s temama od dalmatinskog špageti westerna do pustolovnih legendi o dvojici pomorskih kapetana.

Jedna od Antićevih pustolovina je i suradnja s bračkim astronautom, Valentinom Boškovićem. Bošković se, podsjetimo, lansirao u Svemir sa svemirske postaje na bračkoj Vidovoj Gori još 1646., a njegovi zemaljski kroničari, Josip Radić i Branko Dragičević, sakupili su Valentinotove poslanice u novi album „Velika Praska“. Suradnja s Antićem i TBF-om u „Adio, Trafikonte“ zatvara album, a bračka je historiografija time dobila još jedno vrijedno i zanimljivo poglavlje.

Negdje duboko u bračkim maslinicima, posijano je i sjeme novog albuma Rundeka i Ekipe „Brisani prostor“. Skriven od biokovske bure u Povljima na otoku Braču, Darko je Rundek skicirao neke od pjesama kojima je kasnije život udahnula nova ekipa okupljena oko pionira novog vala. Njihov pristup snimanju bila je improvizacija i istraživanje, a rezultat je impresivna glazba brisanog prostora.

Uz zajedničku nit koja se proteže od Željke Veverec do Darka Rundeka, zajednička im je i nominacija za Rock&Off album godine – najboljeg među njima doznajemo na završnoj dodjeli u zagrebačkoj Tvornici kulture, 4. veljače.