Jazz orkestar HRT-a na svojemu je trećem koncertu ciklusa u Muzeju suvremene umjetnosti, u srijedu 4. prosinca, ugostio nagrađivanog brazilskog glazbenika Emiliana Sampaia koji se predstavio kao skladatelj, aranžer i dirigent, ali i gitarist i trombonist. Zanimljivo je da ga s Jazz orkestrom HRT-a veže dugogodišnja suradnja, no ovo je bio njegov prvi koncertni susret s našim orkestrom. Na programu su bile skladbe koje su pokazale njegovu duboku uronjenost u glazbu i kulturu svoje domovine, kao i brojne utjecaje i inovacije kojima obiluje njegov izričaj.
Rođen 1984. u São Paulu, glazbu je počeo studirati na Sveučilištu Campinas u Brazilu da bi se 2012. godine preselio u Graz gdje je studirao jazz kompoziciju. Danas je profesor gitare na Privatnom sveučilištu Gustav Mahler u Klagenfurtu, te kao predavač gostuje na raznim sveučilištima diljem svijeta. Osvojio je mnoge nagrade, među kojima su Award of Excellence 2022., prva nagrada na natjecanju iz kompozicije Karel Krautgartner (Prag, 2021.), više Downbeat Student Awards, te treća nagrada na skladateljskom natjecanju Jazz Comp Graz. Djeluje kao vođa i član sastava raznih formacija, te dirigent, aranžer i izvođač surađujući s vodećim big bandovima i jazz glazbenicima.
Kao skladatelj i aranžer već desetak godina surađuje s Jazz orkestrom HRT-a – još otkako je 2015. skladao Solo for Zagreb. Od tada je surađivao na raznim projektima, uključujući pisanje glazbe za razne radijske i televizijske emisije u kojima je sudjelovao Jazz orkestar HRT-a te rad na skladbama Contorno Marija Bočića, koji ga je zamolio za aranžman prožet brazilskim zvukom, i Another Visions s Luisom Bonillom. No, ovo je prvi put da je čuo orkestar uživo i nastupio s njim.
„Ne može se usporediti slušanje snimke sa susretom uživo. Bila je to jedna sasvim druga stvar čuti ove glazbenike uživo. Kad sam stigao u Zagreb, orkestar je već imao partiture i uvježbavali su ih i prije moga dolaska. Rekao sam im svoja očekivanja i želje, pa smo došli do svojevrsnog kompromisa budući da partitura nije uklesana u kamen, moguće su promjene, pa se uvijek nađemo na pola puta “, rekao je o radu s članovima Jazz orkestra HRT-a Emiliano Sampaio gostujući u emisiji Vrijeme za jazz autora i voditelja Davora Hrvoja.
Spomenute tri skladbe (treću kao dodatak) izabrao je upravo zbog poveznice sa Zagrebom, a pridružio im je posvete svojemu rodnom gradu, Jazz Mayday – São Paulo, u kojoj se predstavio i kao trombonist, te Parizu kao prvome gradu u Europi u koji je stigao iz Brazila 2012. godine. Predstavio je i dvije nove skladbe, Samba Sesc (uz gitaru) i Viva!, okušao se u argentinskom tangu s The Last Tango, dok je skladbom deeLinde odao počast svojoj bivšoj djevojci, austrijskoj pjevačici i violončelistici, i glazbi koju su zajedno stvarali.
„Orkestar je izvrstan, rad s njima išao je lako. To su sve jako dobri muzičari. Kada govorimo o ritam sekciji – moram priznati da sam svirao s jako puno orkestara u svijetu i jako je teško pratiti tu brazilsku glazbu, ali ritam sekcija Jazz orkestra HRT-a je izvrsna i treba im čestitati“, bio je zadovoljan Emiliano Sampaio ovom prvom suradnjom ‘uživo’.
Da je obostrano, odnosno trostrano, moglo se čuti po svirci članova Jazz orkestra HRT-a i oduševljenju publike u Dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti. Koncert se mogao pratiti u izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskoga radija, a snimka je dostupna na platformi HRTi.