Nauči ili usavrši sviranje Djembe i Dun dun bubnjeva

by velj 19, 2019Domaća glazba, Vijesti

Radionica zapadnoafričkih ritmova održava se u Zagrebu punih deset godina zaredom i jedinstvena je prilika za susret s afričkom muzikom koja je temeljena na ritmu.

Za razliku od popularne muzike u kojoj je prisutan raznolik spektar melodijskih instrumenata i najčešće jedna dominantna udaraljka, u afričkoj muzici (prvenstveno se odnosi na zapadnu Afriku – kulturni krug bivšeg Mandeng carstva) temeljni zvuk kreiraju bubnjevi. Njihov puls u međuigri nekoliko različitih bubnjeva stvaraju vrlo snažnu i plesnu melodiju, a svaki ritam priča svoju priču koja je duboko utkana u kulturu i tradiciju afričkih naroda.

Od 2008. godine kada je radionica pokrenuta pod vodstvom Nenada Kovačića, ujedno i jednog od najznačajnijih udaraljkaša ovih krajeva, radionicu je pohađalo više stotina ljudi. Podučavanje zainteresiranih u Zagrebu bio je logičan nastavak nakon putovanja u Afriku. Tako smo nastavili širiti znanje koje smo stekli, na isti način na koji to rade afrički učitelji, a temelji se na metodi ponavljanja po sluhu.

Kompleksnost ritmova uspješno se svladava raščlanjivanjem svake dionice na manje dijelove te potom objedinjavanje istih u cjelinu. Da bi polaznici u potpunosti shvatili svaki ritam, nastojimo ih naučiti ne samo dionice Djembe bubnja, nego i ritmičke fraze svakog od tri Dundun bubnja (Sangban, Dununba, Kenkeni), jer melodija koju oni tvore srce je svakog zapadnoafričkog ritma.

Radionicu zapadnoafričkih ritmova smo u posljednje dvije godine uspjeli podići na novu razinu. Konačno u našem timu imamo pravog djembe majstora, porijeklom iz Senegala. Njegovo ime je Ismail Balde Commi a dolazi iz muzičke obitelji u kojoj još kao dječak počinje svirati djembe. Commijevo podučavanje ritmova pravo je osvježenje i izazov za sve buduće i stare polaznike radionica, budući da su afrička muzika i ritmovi dio njegovog kulturnog nasljeđa, a od njega trenutno ne postoji nijedan autentičniji svirač afričke glazbe na ovim prostorima.

Budući da svatko ima ritma u sebi a njegovo otkrivanje ili usavršavanje je vrlo izazovno i zabavno istovremeno, pozivamo Vas da se svi skupa super provedemo u novom ciklusu zapadnoafričkih ritmova.

TERMINI RADIONICA:

  1. STUPANJ (voditelj K.K.) – PONEDJELJKOM 04.03. – 27.05. od 19.30 – 21.00
  2. STUPANJ (voditelj N.K.)– UTORKOM 05.03. – 28.05. od 19.30 – 21.00
  3. STUPANJ (voditelj I.B.C.)– ČETVRTKOM 07.03. – 30.05. od 19.30 – 21.00

Cijena radionice je 700 kn (600 kn za studente, nezaposlene i umirovljenike), plativo u 2 rate.

Prijave na [email protected]

Pitanja i dodatne informacije na kontakt tel. (Kruno) 091 539 2778

Radionica je namijenjena početnim i iskusnijim sviračima, a održava se u prostorijama O.Š. Pavleka Miškine, Sveti Duh 24 

Za sve radionice poželjno je imati svoj Djembe, ali nije nužno. Postoji određen broj Djembea za posudbu.

Autori i voditelji  radionice:
NENAD KOVAČIĆ
Rodio sam se na području koje se u ovom periodu naše ljudske povijesti zove država, i to Hrvatska i to u njezinom glavnom gradu, Zagrebu 1982. godine. Tu sam odrastao, završio osnovnu i srednju školu  te 2008.  godine priveo svoju akademsku karijeru kraju diplomiravši na Filozofskom fakultetu, na odsjecima sociologije i etnologije. Glazbom se bavim od 1997. kada je nastao moj prvi bend, koji djeluje vrlo aktivno i danas. Prvi bend zove se Antenat. 2011. započeo sam suradnju sa Damirom Imamovićem kao član Sevdah Takht Damira Imamovića. Od 2003. godine član sam benda Afion, a od 2008. NmAB-a. Povremeno sudjelujem u projektu Mimika Maka Murtića i projektu Rokambol NIkše Marinovića. Sa svojim bendovima sam u posljednjih 15 godina  održao nekoliko stotina koncerata po klubovima i festivalima Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Njemačka, Italija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Grčka, Slovenija, Makedonija, Švedska, Danska, Belgija, Nizozemska, Norveška,  Švicarska, Rusija, Šetlandsko otočje) te izdao 7 albuma. Moj glavni instument je Djembe (zapadno afrička udarljka), kojeg sam učio svirati na mnogobrojnim radionicama afričkih majstora.
Nakon svog prvog povratka iz Afrike, odlučio sam osnovati vlastitu školu zapadnoafričkih ritmova koja djeluje kroz tromjesečne cikluse radionica u Zagrebu. Od jeseni 2008. do danas kroz ovu i druge radionice prošlo je nekoliko stotina polaznika/ca. 2013. godine postajem potpredsjednik udruge za promicanje afričke kulture u Hrvatskoj – Dyalli te kroz udrugu u periodu od 2012. – 2016. sudjelujem u organizaciji festivala ‘Tjedan Afrike’. Od 2006. uključen sam u rad Jeunesses Musicales International  – JMI etno kampova (Švedska, Hrvatska, Danska, Indija) kroz koje sam imao priliku učiti i muzicirati sa glazbenicima/cama iz cijelog svijeta. Na spomenutim kampovima sam posljendjih godina učestvovao kao jedan od voditelja – ‘artistic leadera’: Ethno Denmark (2012., 2013.), Ethno Croatia (2015.) i Ethno India (2016.). Dobitnik sam strukovne glazbene nagrade „Status“ (2006.) za najboljeg instrumentalistu u kategoriji etno glazbe. Od 2007. godine aktivno djelujem i kao autor kazališne i filmske glazbe skladavši glazbu za dvadesetak kazališnih predstava i dokumentarnih filmova. Zadnjih nekoliko godina sam kroz projekte poput Suprised Body Project (Studio za suvremeni ples), Noćne vizije, Zvuk pokreta, sudjelovanje na Audio art festivalu te Izlogu suvremenog zvuka intenzivnije uronio u svijet improvizatorske, ‘suvremene’ glazbe te svoj daljni rad i izričaj razvijam i u tom smjeru.

KRUNOSLAV KOBEŠČAK rođen je 1987. godine u Zagrebu. U razdoblju djetinjstva otkriva da ga ritam neobično zabavlja. Nešto kasnije, na prvi pogled se zaljubljuje u zapadnoafrički tradicijski instrument – Djembe. Afrički bubanj započinje svirati 2006. godine te ga uvodi u rock-hip hop sastav St!llness. U želji za konkretnim znanjem K. ostvaruje putovanje u Afriku – 2008. godine putuje u Gvineju (učitelj Mamady Keita) a zatim 2012. ponavlja traganje za znanjem o sviranju u Maliju i Burkini Faso (Zoumana Dembele i Sega Sidibe). Također, u međuvremenu pohađa radionice afričkih udaraljki u Zagrebu (Famoudou Konate, Seckou Keita, Seydou Dao, Adama Drame, Tonton Soryba Silla ), te muzičke radionice folklorne/etno glazbe u Europi (Ethno Sweden, Ethno Flanders i Ethno Grožnjan). Trenutno član nekoliko glazbenih sastava: Fini sapuni, St!llness i Ansambl Forfaitz. Budući da je sreća dijeliti znanje, K. već nekoliko godina održava radionice Zapadnoafričkih udaraljki u Zagrebu.

ISMAIL BALDE COMMI rođen je u južnom Senegalu, u glazbenoj obitelji. Sve obitelji iz podneblja kojeg dolazi vezane su svakodnevnim životom uz sviranje, plesanje i ritam. U njegovoj obitelji to je bilo još izraženije. Svi članovi sviraju neki instrument (kora, gitara, kontin, te razne vrste bubnjeva), plešu ili pjevaju, i to profesionalno. Commi počinje svirati djembe u desetoj godini života. U prvom bendu (Black Sofa) svirao je kenkedin – najmanji bubanj iz skupine dun-dun bubnjeva koji uvijek prate djembe. Nakon prvog iskustva sviranja u bendu, pridružuje se drugoj skupini “Kilimandjaro”. U toj grupi svirao je sa Cissohko braćom koja također dolaze iz poznate glazbene obitelji. Svirajući i putujući po Senegalu započinje suradnju s priznatim senegalskim glazbenicima poput Seckou Keite i Adama Bilorou. Nakon desetogodišnjeg iskustva s grupom prijatelja osnovao je glazbeno-plesnu grupu Tilly-Bo. U toj grupi radio je kao učitelj pjevanja i sviranja bubnjeva. Uz sve to redovno je držao i glazbene radionice u glazbenim kampovima, koje svake godine posjećuju ljudi iz cijelog svijeta u želji da što bolje upoznaju glazbeni izričaj zapadne Afrike. Iz cijelog iskustva izrasla je potreba da se pomogne mladim glazbenicima grada Ziguinchora iz kojeg i sam dolazi. S grupom prijatelja osniva udrugu za mlade ˝Association des junes artiste de Ziguinchor˝ , u kojoj je izabran za predsjednika. Također u slobodno vrijeme podučava grupu djece mješovite dobi ( 5-11 godina) kako svirati, pjevati i plesati tradicijske zapadno afričke ritmove. Danas živi u Zagrebu zbog vlastitog inspirativnog ritma – ljubavi. Došao je u Hrvatsku u ožujku 2013. godine. Do sada je nastupao po brojnim festivalima u Hrvatskoj, održao nekoliko radionica sviranja djembe –a i osnovao vlastitu grupu naziva ˝Sila Ba˝ i Kaira Kela.