Novi glazbeni projekt ex glazbenog kritičara, autora, pisca i redatelja Anđela Jurkasa bit će treći samostalni studijski album nazvan ‘Klasika’ (izlazi iduće godine) na kojem će predstaviti drugačije čitanje klasika i evergreena ovih prostora. Ne radi se o albumu obrada već drugog rakursa i drugačijih pogleda na pjesničke klasike, poetske evergreene i rock standarde prostora Hrvatske, regije i bivše Jugoslavije. Po autorovom izboru sastavljenom od nekih od najljepših pjesama i najvećih hitova svih vremena, napisana je kompletno nova glazba i tekstovi dočim su motivi slični.
‘Daj se, Ines’ prvi je od singlova, pjesama i videospotova kojima će Jurkas predstaviti treći samostalni glazbeni album. Pjesma je snimljena u zagrebačkom studiju ‘Dubrava Calling’ tijekom ove godine, a video spot jesenas u Zagrebu, uz prvu dramsku ulogu Ines Huskić Yness, domaće pjevačice/radio voditeljice s adresom u Amsterdamu. Režiju supotpisuju direktor fotografije Petar Varat i Jurkas, kamerman je Petar Varat koji je ujedno i montirao spot.
Cijeli je projekt začet prije nekoliko godina reakcijom jednog zagrebačkog akademika koji je napao autora nakon njegove objave na društvenim mrežama, drugog čitanja klasika Vesne Parun ‘Ti koja imaš nevinije ruke’. Pretvorivši je u ‘Ti koji imaš nevinije ruke’, promijenivši perspektivu čitanja pjesme i staviviši se u poziciju muškarca koji proživljava sličan scenarij autoričinom Jurkas je prozvan kako ne smije dirati svetinju misleći da se klasik Vesne Parun ne smije reinterpretirati. Ušavši u otvorenu polemiku, braneći slobodu izraza bilo koje vrste kreativnog djelovanja i umjetničkog izražavanja, Jurkas je odgovorio pišući knjigu i snimajući nov glazbeni album koji se temeljti upravo na drugom čitanju i reinterpretaciji klasika.
O nastanku pjesme ‘Daj se Ines’, Jurkas je rekao: ‘Kao golobradi, musavi student, ljubitelj knjiga, glazbe, filmova, uvijek bih imao veliki problem s autoritetima, pa tako i nametnutim čitanjima i tumačenjima klasike. Slike kišnog Zagreba, pa kišne Rijeke, kišnog Beograda po kojima bih šetao ne samo tokom jeseni kad loviš samoću prije nego ona ulovi tebe. I onda anagrami te famozne, emotivne Ines. I Arsenove i Radine. Ljudima kojima imaš izbor samo diviti se. Uvijek je djelovalo preozbiljno, previše u kaputima, previše melodramski, tragičnije, uostalom generacijski jaz je bio prevelik da bi jednako percipirali čežnju i strast i ljubavi i Ines. A opet fantastično. Meni je draži happy end. Želim vjerovati u ljubav koja nema prepreke ni šifru s negacijom Ines. Jedino što sam se uvijek pitao je bilo zašto se nije dala i kako bi izgledalo da se ipak dadne. I godinama i ljudima. Vrijeme je bilo potražiti odgovore s nekih drugih adresa…’
Ines Huskić je pak podijelila iskustvo suradnje na snimanju: ‘Pjesma je bolna. Brutalno uvuče u jedan život propuštenih prilika, laži koje govoriš sebi i drugima dok pokušavaš sakriti koliko si zapravo sjeban i kolko si sjebao, a nema nijednog od nas koji nije bar u jednom dijelu bio ‘Ines’. Ispalo je da mi nije problem plakati bar u ovoj prilici i da teksta nisam imala jer mi pamet blokira kad moram nečeg se sjetiti na komandu.
Zašto je Jurkas majstor egzekucije? Jer pojednostavni i rastavi i tebe i sva tvoja pitanja i argumente i komplekse na proste faktore dok ne dođeš do momenta da ni sam više ne vidiš konkretnog razloga zašto nešto ne napraviti. Pedagogija ‘Jurkas’ Nivo: Strava dobro. Teacher i mentor po duhovnoj struci jer kad pričaš s njim se stvarno čini k’o da nijedna prepreka nije legitimna i da stvari jesu jednostavne, čak i kad nisu lagane. Ne razbija glavu razmišljajući kolko i mi drugi smrtnici neg radi i direct profiltirira na van sve šta mu se događa u neposrednoj okolini. On osjeća i prije neg donese znanstvenu analizu o tome, fakat rijedak lik, užasno mi drag, kužimo se brijem i kad ne pričamo. Za prvi put smo se tapšali obostrano i bili jako hepi kak je za prvo eksperimentiranje to ispalo. Što bi Angelo reko: Ponovilo se. Rado bi se okušala u nekom Tarantino crnjak humor filmu s njim.‘
Nakon debija ‘Soundtrack života’ (2012.) i drugog ‘Off The Record’ (2013.) s kojih su skidani singlovi i videospotovske teme (‘Volim te’, ‘Nestajanje’, ‘Gdje počinje svijet’, ‘Jebi ga’, ‘Daj 5’, ‘A tko si ti?’, ‘Danas’, ‘Pozitivac negativac’, …) u produkciji Hrvoja Marjanovića/Setta iz Krankšvestera, treći album ‘Klasika’ uz autorske stvari donosi nova čitanja velikih pjesama koje će bti otkrivene vremenom približavanja datuma objave albuma.