Podijeli objavu

“Jesu li Algiers najinovativniji bend današnjice? Daleko od toga, ali to ni ne trebaju biti. Svakako su izvrstan sastav koji pršti od energije, svira odličnu glazbu i prava poslastica za vidjeti uživo.” (Ivan Laić – Ravno do dna). Ovo je samo jedan je u nizu hvalospjeva koje je premijerni hrvatski nastup američko-engleske četvorke u siječnju izazvao kod domaće glazbene kritike, pri čemu se dotični novinar referirao na činjenicu da ih je utjecajni američki Paste Magazine neposredno pred zagrebački koncert proglasio najinovativnijim bendom današnjice. Puna Močvara učinila je žednouhu ekipu sretnom i ponosnom na činjenicu da je zagrebačka publika i dalje u stanju prepoznati velike glazbene vrijednosti katkad i prije ostatka svijeta, najpoznatiji primjer iz prošlosti zasigurno je onaj grupe The National. No pravo je iznenađenje uslijedilo kad su se nakon koncerta Algiers počeli raspitivati o SuperUhu kojeg su, kako se kasnije ispostavilo, još lani odabrali i svom menadžmentu prezentirali kao jedan od tri europska festivala na kojima žele zasvirati. Bilo je to podjednako iznenađenje za bend, koji do tog trenutka nije znao da su ih upravo organizatori ovog festivala i doveli u Zagreb, ali naravno i za ljude koji stoje iza SuperUha kojima je to bio veliki kompliment i još jedna potvrda vrijednosti ovog projekta.

Algiers

Razne se godine spominju kao početak djelovanja ovog glazbenog kvarteta porijeklom iz Atlante, glavnog grada američke savezne države Georgije, no kako sami članovi grupe Algiers navode tek su 2012. objavom prvog singla “Blood” shvatili da je to ono čemu su težili tijekom godina glazbenog istraživanja. Ta se njihova vizija u potpunosti iskristalizirala do objavljivanja istoimenog albuma prvijenca 3 godine kasnije, albuma koji je izašao za jednu od najznačajnijih nezavisnih etiketa danas – Matador Records.

Njihov je spoj gospel vokala i gitarističke glazbe u rasponu od post punka Gang of Foura ili A Certain Ratia do electropunk i industrial prizvuka kultnih Suicidea, zaintrigirao glazbenu kritiku koja je u pravilu ostala zatečena originalnošću i visokom razinom kvalitete koju su već na svom prvom albumu Algiers isporučili. Kao i obično postojala je kod mnogih skepsa i strah od “ukletog” drugog albuma koji se nerijetko događa onima koji se odlučuju implementirati nove i nekonvencionalne ideje, pa se takvi već na svom drugom pravom izdanju počinju vrtjeti u krug bezuspješno tražeći izlaz iz okova revolucionarnog im albuma prvijenca.

Na našu sreću Algiers su uvjerljivo demonstrirali kako u njihovom slučaju strahu mjesta nije bilo, jer ljetos je objavljeni “The Underside of Power” razoružao i najveće skeptike donijevši im hvalospjeve od strane većine bitnih glazbenih medija kao što su A.V. Club, AllMusic, Drowned In Sound, Clash, Alternative Press, The Quietus ili The Wire. Snimljen u Bristolu a produciran od strane Adriana Utleya (Portishead) ovaj album snažno i beskompromisno progovara o sadašnjosti koju proživljava ova četvorka smještena između New Yorka, Londona i Atlante. Stvarnost je to koju podjednako diktira Trumpova Amerika kao i sve izraženija ksenofobija u Velikoj Britaniji, stvarnost kojoj se Algiers odlučno suprotstavljaju svojim strastvenim spojem gospela, soula i post punka.

Algiers su Franklin James Fisher na vokalu, Ryan Mahan na bas gitari, Lee Tesche na gitari, a odnedavno je punopravni član benda i Matt Tong, nekadašnji bubnjar i suosnivač grupe Bloc Party.

Porto Morto je bend iz Zagreba koji je aktivan od 2011. godine, te se oformio unutar JeboTon kolektiva. U razdoblju između 2011. i 2016. grupa aktivno svira na festivalima i u klubovima po Hrvatskoj i regiji. Tijekom tog razdoblja radi na pjesmama koje su krajem 2016. izašle na istoimenom debi albumu produciranom u Kramasonik studiju u suradnji s Hrvojem Nikšićem. Specifičnim glazbeno-vizualnim izrazom odbijaju žanrovske podjele, a publika ih dočekuje kao pozitivno osvježenje na sceni. U 2017. sviraju brojne koncerte i festivale, rasprodaju KSET i pune Veliki pogon Tvornice Kulture povodom promocije albuma vrlo dobro prihvaćenog od strane publike i kritike.

“Ovaj album velik je u svjetskim okvirima, jer nudi nov i svjež pristup glazbi neopterećen standardnim zakonitostima popularne glazbe. Oni koriste elektroniku ravnopravno s brass sekcijom, bas linije pozivaju na ples, a gitara i klavirske dionice prate tekstove i liriku koja je svijet za sebe… Bez sumnje jedan od najboljih ovogodišnjih albuma objavljenih u Hrvatskoj” – napisao je Dubravko Jagatić u Nacionalu, dok ga je Ilko Čulić proglasio drugim najboljim domaćim albumom u 2017. godini pri čemu je za 24sata Express zaključio: “U alternativnom sektoru ponajbolji album ima zagrebački art rock sastav Porto Morto, čiji se istoimeni prvijenac nametnuo kao najugodnije domaće glazbeno iznenađenje u protekloj sezoni… Porto Morto donio je potrebno osvježenje na zagrebačke pozornice.”

Porto Morto

Bend trenutno radi na drugom albumu.

Članovi benda su: Roko Crnić (glas, bas gitara), Hrvoje Klemenčić (klavijature, glas), Matija Brajković (gitara), Matej Perić (bubnjevi), Marijan Uroić (udaraljke), Antun Aleksa (trombon, glas), Juraj Borić (truba, glas) i Mak Murtić (saksofon).

Četveroglavi vremeplovac s dušom tigra u koži janjeta rođen je u jednoj zagrebačkoj garaži na zimu 2016. Zbor sedam crnih vrana graknuo je Tyger Lamb dok se osam nogu spuštalo u tamu podzemne garaže, a njihovi nedužni vlasnici nisu ni slutili da iz nje neće izaći isti. Nakon što su pod utjecajem bluesa, surfa, soula, duba, rockabillyja i drugih stilova spašenih od zuba vremena mutirali u jedno biće, u svibnju 2018. na svijet donose kroniku svog rođenja, Born into This, u izdanju Dirty Old Labela.

Tyger Lamb laje na mjesec, a priča i u snu. Ponekad sanja na javi, a ponekad mašta o svijetu bez JavaScripta i sprava. Povremeno se pretvori u sirenu, pa onda opet u četiri Clarka Kenta. Iako su još mladi, vole sve što vole stari i poštuju narodne običaje, pridružite im se na pivu na svom omiljenom festivalu!

Beskompromisno, zabavno i edukativno SuperUho omogućili su generalni sponzor ISKON, te glavni pokrovitelji Općina Primošten i Turistička zajednica Općine Primošten.

Festivalske ulaznice su u prodaji po cijeni od 250 kuna, a kamperske se mogu kupiti već za 120 kuna. Dakle, komplet koji omogućava posjetu svim zbivanjima u sklopu festivala te petodnevno kampiranje na prekrasnoj lokaciji u ovom prvom promotivnom paketu koštat će samo 370 kuna, a navedene cijene vrijedit će do 18.6.

Ulaznice se mogu kupiti na sljedećim pretprodajnim mjestima:

Dirty Old Shop (Tratinska 18), Zagreb
Rockmark (Berislavićeva 13), Zagreb
Turistička agencija Laguna (Tepli bok 25), Primošten
Azimut (Obala palih omladinaca 2), Šibenik
CD Shop Butiga (Jurja Šižgorića 2), Šibenik
Caffe bar Basket (Domovinskog rata 42), Split
Dallas Music Shop (Splitska 2), Rijeka

te putem Rockmark i Dirty Old Shop web shopova.

Nakon 18.6. cijene ulaznica će biti 290 kuna do 6.8. te 320 kuna na ulazu, a cijene kamperskih ulaznica će biti 150 kuna do kraja festivala.